onsdag 10 maj 2017

Anders De La Motte: [Geim], [Buzz] och [Bubble]


[Geim], [Buzz] och [Bubble] är en trilogi skriven Anders De La Motte utgiven på Alfabeta. De bör läsas i ordning, då får man ut mest av böckerna.

Språket är snabbt och medryckande. Det händer något hela tiden i handlingen och det känns väldigt filmiskt. Det är spännande hela tiden. Rakt igenom alla tre böcker så följer man två händelser/personer som De La Motte hoppar mellan i korta stycken (ibland bara en sida innan han byter till den andre personen). Så det är som två parallella berättelser som hänger ihop. De som inte gillar att man växlar mellan två berättelser kommer kanske inte att uppskatta böckerna. Det var inga problem att hänga med i dessa två berättelser, de hänger tätt ihop och binds samman då och då.

Jag gillade språket och handlingen. Det jag hade lite svårt för i första boken var den manlige huvudkaraktärens eget språk. I första boken så slängde han lite väl mycket med engelska ord i sina meningar. Det var en halv mening på svenska och andra halvan på engelska. Visst finns det personer som pratar så, men har personligt svårt att kunna lyssna på det, det känns så konstgjort bara för att verka häftig. Dock så ändrar det sig i de andra två böckerna och karaktären slänger inte alls lika mycket med engelskan, utan något ord då och då, det gillade jag bättre.

Jag kan verkligen rekommendera dessa böcker och själv kommer jag absolut att läsa mera av Anders De La Motte.

[Geim]
E-bok Bokus Adlibris


[Buzz]
Pocket Bokus Adlibris
E-bok Bokus Adlibris

[Bubble]
Inbunden Bokus Adlibris
Pocket Bokus Adlibris
E-bok Bokus Adlibris

Följ mig på Facebook.
Bokbloggar.nu - Samlar bloggar om litteratur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar