fredag 7 juli 2017

Emelie Schepp: Märkta För Livet


Titel: Märkta För Livet (2013)
Författare: Emelie Schepp
Sidantal: 340
Förlag: Wahlström & Widstrand

Handling:

Hans Juhlén, verksamhetschef på Migrationsverket i Norrköping blir mördad. Åklagaren Jana Berzelius får i uppdrag att leda förundersökningen tillsammans med kriminalarna Henrik Levin och Mia Bolander. Fallet leder till Janas eget förlutna som hon inte har ett minne av.

Mina tankar:

Detta är första boken i serien om åklagaren Jana Berzelius. Vet inte om jag var inne i en svacka när jag läste denna bok, men fick i början inget riktigt grepp om den. Det kändes inte som om det fanns en huvudperson utan det var flera som man fick följa. Det kanske inte är fel i sig, men vill gärna ha en som man följer mest. Efter ungefär hundra sidor tyckte jag att det släppte lite mera för mig och Jana började ta över mera av handlingen och fick fokus.

Språket är riktigt bra och flyter på. Handlingen är spännande, om än kanske lite otrolig i vissa bitar, och gör att man vill läsa vidare. Den är inte riktigt den vanliga deckaren som utreder ett mord, den har en liten extrakrydda.

Jag kommer absolut läsa mera av Emelie Schepp för att ta reda på om det var en svacka jag hade eller inte. Trots det så gav den mig en känsla av att vilja ha mera och det är ju inte dåligt det.

Storpocket Bokus Adlibris
Pocket Bokus Adlibris
E-bok Bokus Adlibris

Följ mig på facebook.
Bokbloggar.nu - Samlar bloggar om litteratur
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar