tisdag 11 augusti 2020

Omslagsrelease: Mattias Kuldkepp: Skärvor Av Ett Brustet Sinne

Jag har fått den stor äran att dela med mig om omslaget på författaren Mattias Kuldkepps kommande bok.

Titeln blir Skärvor Av Ett Brustet Sinne och det är den högst efterlängtade uppföljaren till Skärvor Av En Brusten Värld. Det är en episk fantasy av högsta kvalité. Många läsare, inklusive jag, höjer första boken till skyarna och det med rätta, för detta är fantasy när den är som bäst.

Boken är planerad att komma lagom innan julen i år. Har ni inte läst första ännu så har ni tid till det innan denna del kommer ut, ni kommer inte att bli besvikna, det lovar jag. Och till oss som läst första, snart är väntan över.

Baksidestext:

Vakna, Drömmare! Vakna!

 

Demonerna har funnit sin väg in till Lyraak. Ur portalen vid Ymsellion strömmar de in i det alviska riket och ingenting tycks kunna stoppa dem. I glittrande Yion förbereder sig försvararna för drabbning, men i murens skugga utkämpas fler strider än en.

   Där vandrar en speleman som söker förstå sig själv, en kvinna som tänker hämnas sin familj, en ung man som drömmer om frihet, en alv som slåss för sitt folk och en krigare som vill hjälpa en vän. I en värld full av mörker löper de risken att snava över det som gömts i seklernas damm och somliga hemligheter var aldrig menade att avslöjas.


Skärvor av ett brustet sinne är andra delen i den episka fantasytrilogin Sönderfallets symfoni och tar vid där Skärvor av en brusten värld slutade.


Utlåtanden om Sönderfallets symfoni:


”Jag är helt golvad och lyrisk”

BOKBLOGGEN HÅKANS HYLLA


”Svensk fantasy när den är som bäst”

BOKBLOGGEN EPILOGER


En av de bästa böcker jag någonsin läst”

BOKBLOGGEN LAGOM LYCKLIG


”f-n vet när jag läste så pass bra fantasy sist.”

BOKBLOGGEN OARYA


”En mästerligt regisserad dramaturgi.”

BOKBLOGGEN SVENSK FANTASY


”Jag säger bara: LÄS DEN!”

BOKBLOGGEN SVENSKA BÖCKER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar