måndag 7 oktober 2019

Rapport från bokmässan 2019 - Del 5: Författarna som jag glömde


Jag trodde att jag var klar med min rapport över bokmässan 2019, men efter jag hade publicerat det som skulle vara sista delen så kom jag på att det var några författare som jag träffade men missade i rapporten.

Visst skulle jag ha kunnat gå in och lagt till dessa författare, men jag vill inte låtsas som om ingenting utan jag ber om ursäkt att jag glömde bort att nämna er.

De jag missade att nämna var Emelie Kempe, som var på mässan med sina böcker som är en intressant blandning av fantasy och någon slags dystopi, i första boken så känns det till och med som lite skräckelement i den.

Och när vi ändå nämnde skräck så kommer vi över till den andra författaren som jag glömde bort att nämna. Peter Erik Du Reitz var på mässan, aktuell med sin nyutgivning av Vinterdöda Ting. Denna och den tidigare boken, Natten Jag Dog, är två intressanta vampyrböcker som jag rekommenderar varmt. Tilläggas skall göras att man känner att det ligger ett stort arbete bakom att få det historiska riktigt.

En annan som jag hälsade på när jag gick förbi montern som han var i är Joseph A. Davis. Jag tyckte jag kände igen honom och stannande till och mycket riktigt var det han. Han har skrivit en fantasytrilogi som riktar sig till ungdomar och uppåt. Han blandar humor och tokigheter med spänning och ämnen som väcker tankar.

En annan jag pratade lite med, men hon föll i glömskan också, var Camilla Linde som skriver barnböckerna Snack Parrow. Ytterligare en till som jag pratade med var  Florence Wetzel, där var det hon som fick syn på mig och kom fram och pratade med mig. Vi pratade lite om böcker och hon fick med sig lite tips om vad hon skulle läsa om hon skulle testa på svensk fantasy.

Om ni, som jag glömde, läser detta så Jag ber så mycket om ursäkt att jag glömde nämna er, det var verkligen inte meningen. Jag hoppas att jag nu inte har glömt någon annan författare som jag pratade med, om det skulle vara någon mer som jag glömt så är det inte att jag inte vill nämna er. Det är bara att jag mötte så många under dessa dagar att några tyvärr kan ha ramlat mellan stolarna, läs: mina minnen.

Joseph A. Davis: Markus Av Trolyrien
Joseph A. Davis: Verarnas Drottning
Joseph A. Davis: Xirianas Gåta
Peter Erik Du Rietz: Natten Jag Dog
Peter Erik Du Rietz: Vinterdöda Ting
Emelie Kempe: Röda Ögon: Reisa
Emelie Kempe: Röda Ögon: Maght
Florence Wetzel: The Grand Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar