söndag 18 juni 2017

Nathalie Sjögren: Undergång


Titel: Undergång (2016)
Författare: Nathalie Sjögren
Sidantal: 244

Ett recensionsex från förlaget. Tackar så mycket.

Handling:

Tvillingsystrarna Emy och Melissa hittar sin faster död i sommarstugan. Innan de ens har hunnit att fatta vad som hänt försvinner Melissa igenom någon slags gång. Emy försöker finna sin syster och dras in i en annan värld, underjorden, där olika väsen från den nordiska folktron inte längre är sagor utan verkliga.

Mina tankar:

Ser att man klassar den som skräck, men jag skulle allt klassa den mera som en sorts fantasy.

Språket är enkelt och handlingen är snabb men ändå detaljrik, man kastas in i handlingen från första sidan och det går undan. Boken riktar sig till äldre ungdomar/yngre vuxna men som vuxen som gillar fantastik så är den ett utmärkt val också. Den är våldsam och blodig i sina stunder så en liten varning för de som inte gillar detta.

Det är en innehållsrik värld som målas upp och jag tror att detta är bara är början till allt vad som finns i underjorden. Boken slutar lite öppet och som jag förstår det så arbetar författaren på en fortsättning. Den nordiska folktron finns det mycket att hämta ifrån och med alla dess olika väsen finner jag den väldigt intressant, skall bli spännande att se vad som mer döljer sig i denna värld.

Kartonnage Bokus Adlibris

Följ mig på facebook.
Bokbloggar.nu - Samlar bloggar om litteratur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar