tisdag 14 november 2017

Jul Igen


Titel: Jul Igen
Författare: Red: Emelie Kempe
Sidantal: 249
Förlag: No Hiding

Ett recensionsex från förlaget/författaren, tackar så mycket.

Handling:

En antologi med 24 noveller som berör ämnet julen på olika sätt.

Mina tankar:

Detta är en antologi på 24 noveller så det går om man vill läsa den som en adventskalender i December. De är skrivna av en blandad kompott av tidigare utgivna författare som helt nya författare. Och det är nästan en lika blandad kompott av mysiga heltraditionella julberättelser som till mörkare mera skräckberättelser. Alla följer ett spår där julmagin är stark och varelser som ofta förknippas med julen får liv.

Jag finner varje berättelse riktigt välskrivna och håller en hög kvalité i språket. Blir riktigt imponerad på några av berättelserna när jag läser att de som skrivit den går i nian. Att ha ett sådant berättarspråk och att kunna knyta ihop en berättelse på det viset redan i den åldern visar en lysande framtid som författare.

Jag gillade att det som sagt var lite olika genre i boken. Det gjorde att man inte visste när man började läsa varje om det var en mysig eller rysig berättelse som man hade framför sig. Detta gör att man oavsett vilken genre man föredrar kan hitta någon som faller en i smaken lite mera.

Så jag rekommenderar denna till alla som vill ha välskrivna noveller som har en känsla av julen. Varför inte läsa en varje dag. Tänd ett ljus i decembermörkret, ta en lussekatt eller pepparkaka häll upp lite julmust eller glögg. Läs en novell och koppla av från julstressen för en stund varje dag.

Häftad Bokus Adlibris
E-bok Bokus Adlibris

Följ mig på facebook.
Bokbloggar.nu - Samlar bloggar om litteratur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar