fredag 5 januari 2018

Jenny Töredal: De Dödas Dolk


Titel: De Dödas Dolk
Författare: Jenny Töredal
Sidantal: 225
Förlag: Visto Förlag

Handling:

Ella drömmer en dröm som varnar henne om att den onde Lord Onekr kommer tillfångata några viktiga personer i kriget mot honom. Hon måste lära sig att utveckla sina krafter för att kunna förhindra detta.

Mina tankar:

Detta är en fantasybok och andra boken i serien Sagan Om Ella, den första heter Älvkorset, läs här vad jag tyckte om den. Den utspelar sig tio år efter första. Den kan läsas som fristående men tycker att man lurar sig själv med att hoppa på denna då man kommer att ha missat stora bitar från första boken som är uppbyggnaden till denna bok. Så jag rekommenderar att om man är intresserad av serien så skall man börja från början.

Då den är skriven i jag-form så följer den hela tiden huvudkaraktären Ella så det är inte alltid som man är mitt i stridens hetta. Så var det även med första boken, denna är dock mera i händelsernas centrum än första.

Tyckte att denna var mera spännande än den första då det händer mera dramatiska och viktiga händelser. Det romantiska finns där också men den har tagit ett steg tillbaka och finns i bakgrunden och bygger upp kemin mellan karaktärerna, det är en fin balansgång som gör att de blir mera levande.

Känns som om att berättartekniken har slipats till ännu mera sedan första boken och jag vill absolut läsa mera om Ella och denna värld.

Häftad Bokus Adlibris

Följ mig på Facebook. eller Instagram
Bokbloggar.nu - Samlar bloggar om litteratur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar