tisdag 2 januari 2018

Kamilla Oresvärd: Jägaren


Titel: Jägaren
Författare: Kamilla Oresvärd
Sidantal: 313
Förlag: Bokfabriken

Ett recensionsex från förlaget, tackar så mycket.

Handling:

När Julia kommer hem tidigt en morgon efter ett nattklubbsbesök finner hon sin syster brutalt mördad i sitt kök. Kriminalkommissarie Stina Seger och hennes grupp blir tilldelade fallet, ledtrådarna de har att jobba med är få och de vet inte om mördaren snart slår till igen.

Mina tankar:

Detta är den andra boken om Stina Seger och hennes grupp, den första heter Minnesbäraren. Har inte läst den första, det står att den här är fristående och man kan mycket väl läsa denna utan att ha läst den första. Dock så får jag känslan av att det är några små saker som jag missade när det gäller personernas liv och kanske tidigare händelser av att inte läst första boken, så jag rekommenderar att man börjar med den.

Den börjar med det klassiska mordfallet och bygger upp ett nät med olika karaktärer som sprider ut sig. Man följer olika sidospår och får bitvis allt förklarar för sig hur allt hänger ihop. Man får följa många karaktärer och deras privatliv och en röd tråd som följer alla är en svartsjuka eller misstankar mot andra runt omkring dem.

Språket är lätt att ta till sig och flyter på bra. Kapitlen är korta vilket gör att man bara skall läsa ett kapitel till innan man lägger ifrån sig boken för stunden. Handlingen är spännande rakt igenom och den tar många svängar innan svaret kommer till en.

Jag gillade boken och kommer absolut läsa första boken och även kommande böcker om Stina Seger.

Inbunden Bokus Adlibris

Följ mig på Facebook. eller Instagram
Bokbloggar.nu - Samlar bloggar om litteratur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar